Join today and have your say! It’s FREE!

Become a member today, It's free!

We will not release or resell your information to third parties without your permission.
Please Try Again
{{ error }}
By providing my email, I consent to receiving investment related electronic messages from Stockhouse.

or

Sign In

Please Try Again
{{ error }}
Password Hint : {{passwordHint}}
Forgot Password?

or

Please Try Again {{ error }}

Send my password

SUCCESS
An email was sent with password retrieval instructions. Please go to the link in the email message to retrieve your password.

Become a member today, It's free!

We will not release or resell your information to third parties without your permission.
Quote  |  Bullboard  |  News  |  Opinion  |  Profile  |  Peers  |  Filings  |  Financials  |  Options  |  Price History  |  Ratios  |  Ownership  |  Insiders  |  Valuation

Bullboard - Stock Discussion Forum Nemaska Lithium Inc NMKEF

Nemaska Lithium Inc is a Canada based lithium company. It is engaged in exploring and evaluating lithium properties and processing of spodumene into lithium compounds in Quebec, Canada. The company supplies lithium hydroxide and lithium carbonate to the lithium battery industry used in electric vehicles, cell phones, tablets, and other consumer products.

GREY:NMKEF - Post Discussion

Nemaska Lithium Inc > qui doute encore apres avoir lu ca ?
View:
Post by Tcheck on Dec 06, 2019 1:21pm

qui doute encore apres avoir lu ca ?

Le Laboratoire des technologies de l'energiie d'Hydro-Quebec est situe a Shawinigan.
a cote de la porte .coincidence ?

L'avenir de la consommation d'nergie dvelopp Shawinigan

Radio-Canada

Vendre ses surplus d'electricite  est-ce possible? a pourrait bien l'etre grace a une technologie developpee par le Laboratoire des technologies de l'energie  d'Hydro-Qubec, qui se trouve a Shawinigan.

Dans des maisons d’apparence tout a fait normale, la societe d’Etat teste un systeme  de batteries au lithium qui permet d’accumuler de l’energie.

Relie a des panneaux solaires, le systeme  peut alimenter toute la maison, sauf pour le chauffage. Les surplus d'electricite accumules pourraient un jour etre vendus sur le reseau d'Hydro-Qubec, transformant les utilisateurs en potentiels producteurs d’nergie.

Ce genre d'installation n'est pour l’instant pas a la portee de toutes les bourses. Batteries, panneaux soleil et convertisseurs peuvent couter jusqu'a 30 000 $.

Par contre, tous ces equiipements sont en decroissance  de prix, observe Ahmed Daoud, qui est chercheur au Laboratoire des technologies de l’energie. Annuellement, il y a une decroissance  d’environ 15 17 %.

Des piles pour voitures lectriques au lithium metal mises au point au Quebec.

 

Le Laboratoire des technologies de l’nergie travaille aussi au developpement de piles pour voitures electriques qui seraient entierement faites au Quebec .

Le chef expertise Patrick Bouchard travaille l'amlioration des batteries depuis une trentaine d'annes. Son objectif : faire du Qubec un chef de file en matire de stockage d'electricite.

Le plus recent produit mis au point du Centre d’excellence en electrification des transports de Shawinigan est une pile au lithium metal. Cette innovation pourrait tripler l'autonomie actuelle des voitures electriques, qui fonctionnent aux piles lithium ion.

La pile au lithium metal est deja testee  en France sur les modeles « Bluecar » de Bollore .La technologie devra toutefois etre developpee avant d’etre  vendue a plus grande echelle.

Le plus recent produit mis au point du Centre d’excellence en electrification des transports de Shawinigan est une pile au lithium metal. Cette innovation pourrait tripler l'autonomie actuelle des voitures electriques, qui fonctionnent aux piles lithium ion.

La pile au lithium metal est deja testee en France sur les modeles « Bluecar » de Bollore .La technologie devra toutefois etre developpee avant d’etre vendue a plus grande echelle .

Avec la nouvelle pile lithium metal  developpee dans les laboratoires de Shawinigan et de Varennes, Hydro-Quebec  serait en avance sur la plupart des equipes a travers le monde qui planchent sur ce genre de batterie.

Le Centre d'excellence en electrification des transports possede deja 800 brevets sur tout ce qui entoure les batteries. Au cours des 8 dernires annes, ces licences ont rapport plus de 120 millions de dollars la socit d’tat.

Comment by TeddyBear on Dec 06, 2019 1:47pm
NMX do not have and should never had trouble to sold full capacity on market, weither Quebec produce battery or not is not a concern and anyway Qc is too small market to absord 37,000 tons/year ... correspond to +1M pure EV/year ... NMX is a great asset for Qc but it is just one producer with a plan 2.5% market share in 2025, if NMX was not existing change nothing to lithium market.
Comment by TeddyBear on Dec 06, 2019 1:47pm
NMX do not have and should never had trouble to sold full capacity on market, weither Quebec produce battery or not is not a concern and anyway Qc is too small market to absord 37,000 tons/year ... correspond to +1M pure EV/year ... NMX is a great asset for Qc but it is just one producer with a plan 2.5% market share in 2025, if NMX was not existing change nothing to lithium market.
Comment by Bismuth08 on Dec 07, 2019 9:38pm
Je crois que la fin approche !  Il faut absolument un denouement heureux avant la fin janvier sinon je crain pour l'avenir de nmx ! C'est quand meme assez incroyable que GB nous laisse dans le neant, sans aucune nouvelles..ca ne sens pas bon !
Comment by Calgary_AB on Dec 07, 2019 11:39pm
Welcome to reality Bismo... I always said, NMX need to hurry up before new technology takes it away from NMX... I told you so play the waves can make some money, Stay long and lose everything...
Comment by phantom666 on Dec 08, 2019 3:56pm
you know BSmuth, not a fukn clue. Pal, NMX & the MAJOR shareholders have until Dec 31/19 to get all the ducks in a row before anything is released. Like I said when the extension was announced, that all we would hear was babbling from day trippers and shorties until the New Year.
The Market Update
{{currentVideo.title}} {{currentVideo.relativeTime}}
< Previous bulletin
Next bulletin >

At the Bell logo
A daily snapshot of everything
from market open to close.

{{currentVideo.companyName}}
{{currentVideo.intervieweeName}}{{currentVideo.intervieweeTitle}}
< Previous
Next >
Dealroom for high-potential pre-IPO opportunities